woensdag 1 september 2010

Wat is duurzaam verbeteren eigenlijk?

De economische crisis beweegt veel organisaties ertoe om te bezuinigen. In sommige gevallen is het ook absoluut noodzakelijk om op korte termijn financiƫle maatregelen te nemen. Het probleem bij de meeste maatregelen is echter dat ze alleen korte termijn verlichting bieden. Op de lange termijn leveren ze vaak slechtere resultaten op.... Er is een alternatief:


Duurzaam verbeteren van uw organisatie!


Maar wat houdt dat nu eigenlijk in?


Duurzaam verbeteren:
  • is gericht op meetbare resultaten op korte en lange termijn;
  • is (... of wordt) verankerd in de strategische doelstellingen van uw organisatie;
  • streeft naar en leidt tot verbeteringen en voordelen voor alle betrokkenen;
  • neemt de specifieke behoeften, eisen en wensen van uw klanten als uitgangspunt;
  • zorgt voor focus op het toevoegen van (klant-)waarde en het elimineren van verspilling;
  • kan alleen slagen als (nagenoeg) alle betrokkenen vanaf de start gemotiveerd en betrokken zijn en dat ook blijven;
  • start met het integraal optimaliseren van uw belangrijkste klantprocessen;
  • houdt rekening met het opbouwen van kennis en ervaring binnen uw organisatie en
  • stimuleert een cultuur en werkwijze die gebaseerd is op continue verbetering.
Aan u de vraag om uw geplande en/of beoogde verbetertrajecten te toetsen op basis van bovenstaande.


Van mij mag u verwachten dat bovenstaande verder onderbouwd, uitgediept en toegelicht wordt. Dat zal ik doen door een praktische en bewezen methode voor duurzame organisatie- en procesverbetering gaandeweg met u te delen....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten